Δεν είμαστε θρησκεία, δεν είμαστε Χριστιανισμός. Είμαστε Εκκλησία, η Ορθόδοξη Εκκλησία, η «μία, ἁγία, καθολικὴ καὶ ἀποστολική Ἐκκλησία» η οποία είναι πίστη σαρκωμένη, είναι αποκάλυψη, είναι φανέρωση του Θεού στον άνθρωπο: «Λόγος σὰρξ ἐγένετο καὶ ἐσκήνωσεν ἐν ἡμῖν».

Τετάρτη 28 Δεκεμβρίου 2022

ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΑ΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ: «ΑΠΟ ΤΩΝ ΚΑΡΔΙΩΝ ΜΟΥ»

«Ο Θεός συγχωρεί εκείνους που συγχωρούν. Το μεγάλο μάθημα της ανεξικακίας και της συγγνώμης το δίδαξε ο Ιησούς Χριστός με την παραβολή του άσπλαχνου δούλου. [...] Για να τοποθετηθούμε ορθά και δίκαια απέναντι στον Θεό, πρέπει να ξεκινήσουμε από εκείνο που λέει ο Απόστολος Ιάκωβος, ότι «πολλὰ πταίομεν ἅπαντες». Όταν βάλεις αυτό καλά στο μυαλό σου και καταλάβεις πως είσαι και εσύ άνθρωπος αμαρτωλός, τότε βλέπεις πως δεν είναι τόσο μεγάλα τα αμαρτήματα, που σε χωρίζουν από τον αδελφό σου. [...]

Κάθε φορά, που τυχόν ο αδελφός μου με βλάπτει και μου ζητάει να τον συγχωρήσω, έχω χρέος, μα και συμφέρον, να το κάμω, για να συναντήσω και εγώ κάποτε τον Θεό έτοιμο να με συγχωρήσει. Για να διδάξει αυτό το πράγμα, ο θείος Διδάσκαλος είπε την παραβολή, για να καταλήξει στο πολύ απλό και φυσικό συμπέρασμα, και να πεί. Μην περιμένετε κάτι καλύτερο για σας από εκείνο που βρήκε ο κακός και άσπλαχνος δούλος, αν δεν συγχωρείτε ο ένας τον άλλον από την καρδιά σας, «ἀπό τῶν καρδιῶν ὑμῶν».

«Λόγος Οικοδομής», μακαριστού Μητροπολίτου Σερβίων & Κοζάνης κυρού Διονυσίου Ψαριανού, 1980. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.